Nazwa: Imperial Line Officer
Prefix: ID
Detachment: Imperial Officer Corps
Kostium pojawił się w: częściach IV-VI oraz Expanded Universe
Kolorem czarnym/białym* zaznaczone są podstawowe wymogi dla danego elementu, kolorem niebieskim zaznaczone są wymagania, jakie dany element musi spełniać na drugim poziomie klasyfikacji, kolorem czerwonym zaznaczone są wymagania na trzeci poziom klasyfikacji.
WYMAGANE ELEMENTY KOSTIUMU:
Poniżej opisane elementy są wymagane do akceptacji stroju). Powinny być one zgodne z poniższym opisem:
Czapka
- Czapka powinna być wykonana z tego samego materiału co bluza i spodnie. Najlepszy jest materiał o fakturze gabardyny. Kolor oliwkowy (szarozielony)
- Baza czapki powinna być w kształcie ściętego stożka o wysokości 10 cm;
- Przednia i tylna klapa powinny mieć wysokość 10 cm i nachodzić na siebie po bokach czapki;
- Imperialny dysk kodowy powinien być umieszczony pośrodku przedniej klapy;
- Dysk kodowy powinien mieć nacięcie w górnej części.
- Bluza powinna być wykonana z tego samego materiału co spodnie i czapka. Najlepszy jest materiał o fakturze gabardyny. Kolor czarny;
- Bluza musi być dwurzędowa. Klapa z lewej strony jest przyszyta na stałe, zapinana z prawej strony;
- Kołnierz powinien być sztywny, tak aby stał. Jego wysokość powinna wynosić 3 cm. Musi być ciasno zapinany pod szyją, najlepiej dwoma haczykami (haftkami), pod spodem powinien być zamieszczony dodatkowy fragment materiału, tak by w przerwie nie było widać skóry (tzw. modesty-panel);
- Po obu stronach klapy powinny znajdować się po jednej kieszeni na cylinder kodowy. Kieszonki powinny znajdować się mniej więcej na wysokości połowy szwu łączącego rękaw z korpusem;
- Na rękawach nie może być żadnych zdobień, zapięć poza dwoma szwami: jeden na dole, drugi wzdłuż ramienia.
- Krawędzie bluzy nie powinny być stębnowane - brzegi nie mogą mieć obszyć;
- Na środku klapy, od środka górnego brzegu powinien biec pionowy szew o długości około 5 cm;
- Wzdłuż całego obwodu bluzy, na wysokości pasa biegnie dodatkowy szef, ukryty pod pasem;
- Na plecach bluzy biegną dwa pionowe szwy, zakręcające łagodnym łukiem do połowy wysokości szwu rękawów. Te szwy są nazywane "szwami królewskimi" (tzw. princess seams);
- Klapa bluzy musi być mocowana na napy - nie mogą to być rzepy;
- Krawędzie bluzy nie mogą być stębnowane - brzegi nie mogą mieć obszyć.
Rangi
- Rangi noszone są po lewej stronie na piersi;
- Ranga składa się z jednej, lub dwóch metalowych płytek i odpowiedniej ilości kolorowych, półprzezroczystych prostokątów;
- Każdy metalowy pasek rangi ma mieć wysokość 25 mm, natomiast szerokość zależy od stopnia i ilości barwnych elementów;
- Prostokąty powinny mieć wymiary: 13 mm szerokości, 19 mm wysokości i 3 mm grubości;
- Między prostokątami powinno być 6 mm odstępu;
- Płytki są półprzezroczyste. Ilość kolorów i kombinacje zależą od stopnia (przykładowo, przy czarnym mundurze nie można używać rangi wielkiego moffa - mundur oliwkowy lub wielkiego admirała - mundur biały);
- Dwurzędowe rangi muszą składać się z osobnych elementów, tak by było widać przerwę miedzy nimi;
- Ranga musi być zgodna z filmowymi odpowiednikami.
Cylindry kodowe
- Można nosić od 1 do 4 cylindrów
- Akceptowane są dwa rodzaje cylindrów:
- cylindry wykonane na podstawie dozymetrów: srebrna rurka, złoty zaczep oraz niebieski guzik na szczycie;
- cylindry kodowe w stylu pilotów X-wingów (jak u admirała Mottiego): toczony pręt aluminiowy;
- Akceptowane są tylko prawdziwe dozymetry lub repliki. Na tym poziomie klasyfikacji uchwyty na kredę nie są akceptowane;
- Ilość cylindrów powinna być zgodna ze stopniem rangi i filmowymi odpowiednikami.
Pas
- Klamra firmy CostumeBase / CostumeBay nie jest akceptowana, ponieważ jest zbyt zaokrąglona i ma zły rozmiar;
- Pas powinien być zrobiony ze gładkiej, nieteksturowanej skóry o szerokości około 50 mm;
- Klamra powinna być wykonana z metalu lub z materiału podobnego do metalu;
- Pojedynczy nit powinien być umiejscowiony w odległości około 25 mm od klamry;
- Wymiary klamry to 67 mm wysokości, 105 mm szerokości, oraz zaokrąglenia o promieniu około 13 mm;
- Klamra posiada na środku dysk kodowy, taki sam jak na czapce;
- Pas musi być wykonany ze skóry;
- Nit powinien być umiejscowiony po lewej stronie klamry;
- Klamra powinna być lekko wygięta w poziomie.
- Spodnie powinny być wykonane z tego samego materiału co bluza i czapka. Najlepszy jest materiał o fakturze gabardyny. Kolor oliwkowy (szarozielony);
- Spodnie mają kształt bryczesów z rozszerzoną częścią udową;
- Kieszenie są akceptowane, ale nie mogą być widoczne;
- Nie może być żadnych widocznych zdobień.
Buty
- Wysokie do kolan, niesznurowane, czarne buty. Skóra gładka, żadnej tekstury. Dopuszczalny jest skóropodobny materiał. Gumowe buty są niedopuszczalne;
- Buty nie mogą mieć widocznych zapięć, ani zamka błyskawicznego;
- Buty muszą być skórzane (nie winylowe ani z PCV).
Poniżej opisane akcesoria są opcjonalne (takie, które nie są konieczne do akceptacji stroju). Powinny być one zgodne z poniższym opisem:
Belt-boxy
- Belt-boxy powinny mieć następujące wymiary: 64 mm szerokości, 115 mm wysokości i 25 mm grubości;
- Belt-boxy mogą być noszone pionowo lub poziomo po obu stronach pasa;
- Pudełka powinny być wykonane z metalu lub z materiału przypominającego metal;
- Oficerowie liniowi w wersji ANH mogą nosić po jednym pudełku po każdej stronie klamry pionowo lub poziomo;
- Oficerowie liniowi w wersji ESB i ROTJ nie mogą nosić belt-boxów;
- Ilość belt-boxów, ilość cylindrów kodowych i stopień mają być zgodne z filmowymi odpowiednikami.
- Czarne, gładkie, wykonane ze skóry lub z materiału skóropodobnego rękawiczki z palcami. Długość do nadgarstka;
- Brak klamer, zamków, przeszyć i innych widocznych ozdób;
- Oficerowie liniowi w wersji ANH nie noszą rękawic;
- Oficerowie liniowi w wersjach ESB i ROTJ muszą nosić rękawice.
* W zależności od używanej skórki forum.